طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس9: رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس

روش پیشنهادی برای تدریس درس رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس روش واحد کار (پروژه) و بحث و گفتگو در نظر گرفته شده است.در این روش دانش آموزان به صورت گروهی یا فردی به جمع آوری اطلاعات راجع به علی اکبر دهخدا و کارها و خدماتی که انجام داده است و همچنین در م...

0 8k
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس9: رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس
روش پیشنهادی برای تدریس درس رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس روش واحد کار (پروژه) و بحث و گفتگو در نظر گرفته شده است.

در این روش دانش آموزان به صورت گروهی یا فردی به جمع آوری اطلاعات راجع به علی اکبر دهخدا و کارها و خدماتی که انجام داده است و همچنین در مورد لغت نامه دهخدا می‌پردازند.

در مرحله بعد اطلاعات را دسته بندی می‌نمایند. سپس بر اساس اطلاعات گردآوری شده گزارشی می‌نویسند و آن را در کلاس عرضه می‌کنند.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف آموزشی:

✅ آشنایی دانش آموزان با زندگی نامه دهخدا و چگونگی بهره گیری از آن
✅ ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از فرهنگ لغت
✅ آشنایی دانش آموزان با بزرگ ترین و جامع ترین فرهنگ نامه فارسی (لغت نامه دهخدا)
✅ تقویت روحیه همکاری در فراگیران
✅ آشنایی با نمونه‌هایی برجسته از اشعار بابا طاهر
✅ تقویت مهارت در واژه سازی با ترکیب‌های جدید

4,500 تومان