دانلود مقاله درمورد بررسی و شناخت علاقه های کودکان، با هدف طراحی مبلمان اتاق کودک

دانلود مقاله درمورد بررسی و شناخت علاقه های کودکان، با هدف طراحی مبلمان اتاق کودک

0 2.6k
دانلود مقاله درمورد بررسی و شناخت علاقه های کودکان، با هدف طراحی مبلمان اتاق کودک

با دانلود مقاله در مورد بررسی و شناخت علاقه های کودکان، با هدف طراحی مبلمان اتاق کودک در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله بررسی و شناخت علاقه های کودکان، با هدف طراحی مبلمان اتاق کودک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله بررسی و شناخت علاقه های کودکان، با هدف طراحی مبلمان اتاق کودک ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد بررسی و شناخت علاقه های کودکان، با هدف طراحی مبلمان اتاق کودک

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

امروزه این حقیقت انکارناپذیر به اثبات رسیده است که کودکان در سنین طفولیت تنها به مراقبت جسمانی نیاز ندارند، بلکه باید به همه نیازهای آنها شامل مسائل عاطفی، روانشناسی و غیره توجه کرد. این مطالعه در خصوص بررسی و شناخت علایق کودکان به منظور دستیابی به الگویی جهت طراحی مبلمان برای اتاق کودک است. هدف این است که با ارائه اصولی برای طراحی مناسب جهت فعالیت های کودک، زمینه لازم برای دستیابی به ارضای نیازها و رشد همه جانبه او فراهم گردد. برای این کار، ابتدا مطالعات کتابخانه ای پیرامون کودک کودکان وشامل مراحل جنبه رشد های جسمی روانی و ، روحی عاطفی ، وی شخصیتی صورت،گرفت هوشی. ، در این شناختی و مطالعه اخلاقی سعی شد توجه که به گردد. با همه در ابعاد نظر گرفتن وجودیمبحث رشد به عنوان اصلی ترین بخش در روان شناسی کودک، سه مفهوم نیازها، فعالیت ها و رشد کودک پیش روی طراح قرار می گیرد.در این مقاله سعی شده به بررسی رابطه میان این سه مفهوم پرداخته شود .سپس به منظور شناخت هرچه بهتر کودکان، مطالعات میدانی بر روی هفتاد کودک(35 دختر و 35 پسر) ایرانی دو تا هفت سال انجام شد. برای این مطالعه از روشی که توسط دیندلر1 و همکارانش در سال 2005 انجام شده بود، استفاده شد. با توجه به نتایج این مطالعه، الگویی اولیه و کلی از علایق کودکان ایرانی به دست آمد. این الگو می تواند برای طراحی مورد استفاده طراحان قرار گیرد و با در نظر گرفتن علایق کودکان، ارتباط بهتری را بین کودک و مبلمان اتاق او به وجود آورد .

کليدواژه ها: کودک، روانشناسی کودک، طراحی مبلمان.

مقدمه

در پنجاه سال گذشته مطالعات گسترده ای درزمینه درک فعالیت های ذهنی کودک و فرایند رشد صورت گرفته است. نتایج این مطالعات اهمیت توجه به کودکی به عنوان مؤثرترین دوران زندگی انسان و توجه به کودکان به عنوان سرمایه های آینده را در بر می گیرد. فرآیند رشد انسان ها در کودکی، تأثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد. بسیاری از متخصصانِ تعلیم و تربیت بر این باورند که شخصیت[1]هر انسان در هفت سال اول زندگی او شکل می گیرد. فرآیند رشد کودک در سال های نخستین زندگی متأثر از عوامل بسیاری است. فعالیت[2]، به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک، موجب رشد همه جانبۀ او می گردد. فضاهای مرتبط با فعالیت کودکان ،باید شرایط مناسب و مطلوب برای رشد فیزیکی ،ذهنی، عاطفی و اجتماعی آنان داشته باشند. تحقق این امر از طریق به کارگیری عناصر طراحی که منطبق با شرایط جسمی و روانی کودک باشد امکان پذیر است (زویبگ ،1389، 20). برای نیل به این هدف، شناخت کامل کودک به عنوان مخاطب طراحی، درک سطح او از رشد شناختی و توجه به رابطه ای که با محیط برقرارمیکندضروری است. در این تحقیق سعی بر آن است تا با تأکید بر حیاتی ِبودن نقش محیط اطراف در زندگی کودک و تأثیر آن بر آیندۀ فردی او، الگویی جهت طراحی کودکان آماده گردد؛ زیرا ارتقای کیفیت طراحی سبب می شود که اهداف مورد نظر در طراحی برای کاربران (کودکان) ملموس تر شده و درک کودک از محیط افزایش یابد. این موضوع باعث می شود که کودک به محیط نزدیک تر شده و تجربه هایی هدفمند و متناسب با نیاز خود و شرایط موجود کسب نماید. ساختار این مقاله به دو بخش عمده تقسیم شده است. نخست سعیمیشود تا با مطالعه و بررسی روی مفاهیمی همچون کودک،روانشناسی کودک و یادگیری از طریق محیط، به شناخت هرچه بیشتر از کاربر رسید. سپس در بخش دوم که مرحلۀ عملی تحقیق روی کاربران را تشکیل می دهد، نتایج یک مطالعۀ میدانی که به منظور بررسی علاقه های کودکان ایرانی در رویارویی با مبلمان اتاق جهت تعامل بهتر با محصول انجام گرفته، ارائه می گردد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر