دانلود تحقیق درمورد جزوه‌ی آموزشی مبانی مهندسی اینترنت؛ دبیرستان علامه حلی تهران

دانلود تحقیق درمورد جزوه‌ی آموزشی مبانی مهندسی اینترنت؛ دبیرستان علامه حلی تهران

0 2k
دانلود تحقیق درمورد جزوه‌ی آموزشی مبانی مهندسی اینترنت؛ دبیرستان علامه حلی تهران

با دانلود تحقیق در مورد جزوه‌ی آموزشی مبانی مهندسی اینترنت؛ دبیرستان علامه حلی تهران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جزوه‌ی آموزشی مبانی مهندسی اینترنت؛ دبیرستان علامه حلی تهران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جزوه‌ی آموزشی مبانی مهندسی اینترنت؛ دبیرستان علامه حلی تهران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جزوه‌ی آموزشی مبانی مهندسی اینترنت؛ دبیرستان علامه حلی تهران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

سرفصل‌ها:

ü      مقدمه

ü      تاریخچه

ü      فناوری اطلاعات

ü      مفاهیم

ü      HTML

ü      DHTML

 

 

" مقدمه:

 

   مبحث اینترنت و زیرشاخه‌های آن -در یک نگاه کلی- شاخه‌ای از علم شبکه‌های کامپیوتری[1] هستند. در واقع اگر بخواهیم به مباحث سطح بالا و کاربردی شبکه‌های کامپیوتری بپردازیم، اینترنت و تکنولوژی‌های آن از اولویت بالایی برخوردارند[2].

    در دنیای امروز که جهت‌گیری اکثر دولت‌ها به سوی بیشتر و زودتر دانستن است، به جرأت می‌توان گفت «فناوری اطلاعات[3] و ابزار قدرتمند آن یعنی اینترنت در میزان پیشرفت علمی و فنی یک ملت نقش بسزایی دارد.»

    با درک اهمیت یادگیری و بکارگیری اینترنت در زندگی عادی مرور مختصری را روی آن خواهیم داشت.

 

" تاریخچه:

 

    پس از آنکه شوروی سابق اولین ماهواره‌ی مصنوعی را در سال 1957 به فضا پرتاب کرد، به دلیل رقابت تنگاتنگ نظامی میان آمریکا و شوروی، اداره‌ی دفاع[4] آمریکا به دستور آیزنهاور[5] (رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده) اقدام به تشکیل آژانس تحقیقاتی پروژه‌های پیشرفته[6] (آرپا) نمود. به دنبال تشکیل آرپا و برای آماده‌باش و کنترل بیشتر بر روی منابع موشکی، پنتاگون بودجه‌ای را برای تحقیقات دانشگاهی در مورد ساختن یک شبکه‌ی ارتباطی بین مناطق مختلف نظامی آمریکا اختصاص داد. حاصل این تحقیقات بعدها آرپانِت[7] نامیده شد که در ابتدا صرفاً 4 کامپیوتر در آمریکا را به هم مرتبط می‌کرد. آرپانت به سرعت گسترش یافت و با طراحی و پیاده‌سازی پروتکل[8] TCP/IP و همکاری دانشگاه برکلی در فراهم کردن رابط نرم‌افزاری مناسب به کمک سیستم عامل یونیکس این دانشگاه[9]، اینترنت متولد شد.

 

فناوری اطلاعات:

    آنچه امروز اینترنت را با اهمیت جلوه می‌دهد، دیدگاه گسترش ارتباطات و اطلاعات است. با این رویکرد می‌توان به اینترنت با دید یک ابزار قدرتمند برای گسترش فرهنگ، علم و فناوری نگریست. اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات تا حدی است که کلان‌ترین بودجه‌های دولت‌های پیشرفته و در حال توسعه را به خود اختصاص داده است.

    حرکت به سوی آموزش الکترونیکی[10]، دولت الکترونیکی[11]، تجارت الکترونیکی[12] و بسیاری از محصولات و فرآورده‌های IT از سوی کشورهای مختلف، چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

 

    درک عمیق تمامی این موارد نیازمند داشتن درکی مناسب از اینترنت و در واقع تکنولوژی تور جهان گستر[13] است. به این منظور مروری خواهیم داشت بر روی مفاهیم اولیه‌ی اینترنت.

 

" مفاهیم:

 

اینترنت:

    مخفف واژه‌ی Inter Network است. بزرگترین شبکه‌ی دنیا که از به هم پیوستن تعداد زیادی کامپیوتر ایجاد شدهاست. این تصور که اینترنت بر روی چند کامپیوتر خاص در دنیا سوار شده به کلی غلط است. در واقع هر کامپیوتری که به طریقی به اینترنت متصل می‌شود، جزئی از اینترنت محسوب می‌شود.

 

پروتکل:

    واژه‌ی پروتکل در لغت به معنای قرارداد است و از دیدگاه علم اینترنت، به قوانینی گفته می‌شود که 2 یا چند کامپیوتر برای ارتباط (رد و بدل کردن اطلاعات) با یکدیگر رعایت می‌کنند. به عنوان مثال هنگامی که کامپیوتر 1 در حال صحبت کردن است، کامپیوتر 2 به حال گوش دادن درمی‌آید و ضمناً میان صحبت کامپیوتر 1 صحبت نمی‌کند.

    پروتکل اصلی اینترنت، TCP/IP

7,000 تومان