دانلود تحقیق درمورد طيف نگاري UV, FTIR, IR

دانلود تحقیق درمورد طيف نگاري UV, FTIR, IR

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد طيف نگاري UV, FTIR, IR

با دانلود تحقیق در مورد طيف نگاري UV, FTIR, IR در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق طيف نگاري UV, FTIR, IR را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق طيف نگاري UV, FTIR, IR ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد طيف نگاري UV, FTIR, IR

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:51 صفحه

قسمتی از فایل:

 طيف نگاري UV, FTIR, IR

موضوعات مورد بررسي در اين سمينار، خصوصيات پرتوهاي IR,UV و وسايل طيف نگاري است و همچنين كاربرد اين پرتوها به عنوان آناليز سطوح بر روي مواد مي باشد.

فصل 1

1-1) خصوصيات و ويژگي هاي پرتو UV (وراء بنفش)

اشعه واراء بنفش بدسته اي از امواج الكترو مغناطيس اطلاق مي شود كه پس از طيف مرئي قرار گرفته و طول موج آن بين A3900-1800 ( و يا 39/0 مو و  0144/0 مو) مي باشد. اين اشعه قابل رويت نيست ولي از روي خاصيت شيميايي آن مي توان به وجودش پي برد حد اخير قرار دادي است چون بين اشعه وراء بنفش واشعه ايكس از لحاظ خواص فيزيكي حد فاصل مشخص و واضحي وجود ندارد.

طبق توصيه كنگره كپنهاك (سال 1932) اشعه UV را به سه منطقه تقسيم مي كنند.

1-وراء بنفش با طول موج بلند يا وراء بنفش A-اين اشعه بين طول موجهاي 39/0 و 315/0 مو قرار دارند. نسبت اين اشعه در نور آفتاب، قوس الكتريكي ذغال و چراغهاي الكتريكي معمولي زياد است. از نظر بيولوژيك توليد اريتم نمي كند مگر اينكه تابش شديد و طولاني باشد.

2- وراء بنفش با طول موج متوسط ياوراء بنفش B- كه بين طول موجهاي 315/0 مو و 28/0 مو واقع شده اند. اين اشعه در نور چراغ، بخار جيوه و قوس هاي الكتريكي با الكترودهاي فلزي وجود دارد. تاثير آنها در پوست شديد است و زودتر از وراء بنفش A، اريتم توليد مي كند. پس از برطرف شدن اريتم، به علت پيگمانتاسيون شديد تا مدتي پوست تيره مي ماند.

3-وراء بنفش با طول موج كوتاه و يا وراء بنفش C كه شامل طول موج هاي كوتاهتر از 28/0 مو مي باشد و فقط درقوس الكتريكي جيوه وجود دارد. خواص شيميايي آن خيلي شديد است ولي چون در طبقات سطحي پوست جذب مي شود، اريتم و تيرگي پوست در آن خفيف است. اما اثر ميكروب كشي آن (باكتريها و مخمرها و غيره) بسيار شديد مي باشد.


5,000 تومان